Landeryds Gk . EuropaMöbler . Titleist . Facebook

Landeryd masters by Atea

Då var den största tävlingen på hemmaplan avklarad. Det har varit en riktigt rolig vecka med fantastiskt väder.
Jag har varit lite orolig för banans kvalitet inför tävlingen, men banarbetarna har gjort ett fantastiskt bra jobb.
Spelet kändes väldigt lovande inför tävlingen och det kändes väldigt stabilt efter första dagen då jag gick -2. Andra dagen hade jag goda förhoppningar om förbättring men kom in på samma resultat -2 och klarade kvalgränsen med 3 slag, så va nöjd med min prestation så långt in i tävlingen.
Sista dagen började jag tungt tyvärr, va nog övertaggad och spelet låste sig lite och särskilt på greenerna. Blev ett riktigt kämpavarv, men har lärt mig mycket om mig själv under de här dagarna.

Något som var extra kul med tävlingen va att jag fick gå med Jarmo Sandelin och Oskar Henningsson de första dagarna. De båda har vunnit på Europatouren och besitter tonvis med rutin så även det har varit lärorikt.

Sammanfattningsvis så har det varit en jättebra arrangerad tävling på alla sätt och ser fram emot att spela tävlingen nästa år.
Vill också tacka min bror Alex för suveränt caddiejobb samt alla som varit och stöttat mig på banan.

Hoppas allt är bra med er/ Hence



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback