Landeryds Gk . EuropaMöbler . Titleist . Facebook

Träningsläger El Plantio Spanien

Hej alla!
Jag har nu avverkat halva mitt träningsläger nere i Spanien. Jag bor och tränar på en golfresort vid namn El plantio som ligger i närheten av alicante. Några av mina golfkompisar har varit här förut och tränat och tyckt att anläggningen varit väldigt bra så jag bestämde mig i slutet på förra säsongen att jag också skulle åka ner och träna, och jag har inte blivit besviken, vare sig på banan eller boendet. Skulle kunna säga att det är opptimalt att ha sitt träningsläger här, det finns allt man behöver för att kunna utveckla sin golf.
 
Mitt spel känns väldigt stabilt, över förväntan faktiskt, och ni som känner mig och mitt golfspel vet att det allt som oftast inte är några konstigheter att ta sig från tee till green, men det som känns mest positivt är att min puttning har blivit betydligt bättre. Anledningen till detta är att jag har ändrat mitt grepp när jag puttar så nu har jag min vänstra hand längst ner, och upplever att jag blir med konsekvent i min putt-stroke.
Jag slår även bollen längre iår än vad jag gjort tidigare så det ger mig fördelar mot tidigare år även om jag inte slagit kort tidigare. Anledningen till att jag slår bollen längre är att jag spenderat mycket tid på gymmet samt förbättrat min teknik.
Det ska också nämnas att jag har bytt tränare till Petter Ederö. Petter är väldigt kompetent och driven så jag är övertygad om att det kommer bli att bra år för mig.
 
 
Det börjar bli dags att anmäla sig till min birdieliga för säsong 2014. Information om bidrieligan hittar ni på bloggen.
 
Hoppas ni alla mår bra och fortsätter följa min väg till toppen:)
 
/ Henric
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback