Landeryds Gk . EuropaMöbler . Titleist . Facebook

Vinst i Mariestad!

Hej alla,
Var iväg nu i helgen och spelade tävling som slutade på bästa sätt, med vinst!
 
Spelet har känts jättebra under de första tävlingarna, men jag har inte riktigt fått ut något bra resultat utav det.
Innan jag åkte till Mariestad hade jag ett möte med min mentala coach, och det gav resultat direkt. Jag bestämde mig för att gå in med en positiv inställning till tävlingen och bara försöka att njuta av situationen,
 
Den stora skillnaden i spelet var att jag puttade bra, och var vass kring greenerna. Det långa spelet fungerade bra som vanligt, så det va kul att jag fick ett kvitto på allt jobb jag lägger ner på och runt greenerna.
 
Slutresultatet efter 36 hål var: -7 och det resultatet delade jag med en annan kille så vi fick spela särspel om vem som skulle stå som segrare i tävlingen, och där vann jag på det andra särspelshålet med en birdie.
 
Sammanfattningsvis har det varit en mycket bra tävlingshelg, bra väder, bra greener och mycket bra spel.
 
Nu är det dags att blicka framåt mot nästa tävling som börjar på fredag i Fjällbacka. Jag åker i morgon onsdag för att spela in banan, och så tränar jag på torsdag för att lära mig hastigheten på greenerna.Tävlingen går att följa via Golf.se.
 
 
Vill också passa på att meddela att jag fått en ny sponsor för året, det är HMJ:s Måleri som har valt att stötta mig i min satsning, och det är jag väldigt tacksam över.
 
/ Henric
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback